Tuesday, January 3, 2017

गणपतीची आरती (gaNapatiicii aaratii)

Note - I have given below both Marathi and equiivalent English transliteration of well known Ganapatichi aarati. This will help to recognise and remember shapes of Marathi characters easily.

1. Please note that presence of 'a' at the end of word as in जय  'jaya' can be  omitted and replaced by 'jay' ( It is implied to be present in Marathi)

2. I have used ca for च . You may use ca or cha for representing च  and cha and chha for representing छ.



सु   ख    क   र्ता      दु:    ख     ह    र्ता    
su  kha      ka   rtaa      duh    kha      ha   rtaa 

वा     र्ता     वि   घ्ना      ची 
vaa     rtaa     vi     ghnaa    cii 


नु    र   वी    पु   र    वी    प्रे   म    
nu   ra   vii     pu   ra     vii     pre  ma 
  
 कृ     पा      ज    या    ची 
kRu    paa        ja      yaa    cii 


स    र्वां        गी      सुं    द   र     
sa     rvaan       gii       sun   da   ra 
  
 उ   टि      शें       दू      रा      ची 
u     Ti        shen     duu       raa      cii 


कं      ठी    झ      के      मा     ळ      
kan     Thii   jha    La    ke        maa    La  
  
 मु     क्ता    फ     ळा      ची     ||  ||
 mu      ktaa     pha    Laan     cii        || 1 ||

ज   य    दे    व    ज     य    दे    व    
Ja    ya     de    va     ja      ya     de   va 

 ज  य     मं      ग    ल     मू       र्ती 
 ja   ya      man     ga    la       muu     rtii   


द     र्श     न       मा     त्रे     म      न:     
da     rsha    na       maa     tre      ma       nha  

का    म      ना      पु     र्ती      || धु ||
kaa     ma    naa        pu     rtii         || dhru ||

र   त्न    ख    चि  त   फ    रा  
ra   tna    kha    ci    ta     pha   raa 

तु   ज    गौ   री    कु   म     रा |
tu    ja    gau    rii     ku    ma     raa |

चं      द   ना    ची    उ   टि  
can     da    naa    cii      u    Ti  

कु   म   कु   म    के   श     रा   |
ku   ma   ku   ma     ke   sha     raa I

ही    रे   ज  डि  त    मु    कु    ट    
hii     re   ja    Di  ta     mu    gu    Ta  

शो     भ     तो    ब   रा   |
sho      bha     to      ba   raa |

रु   ण    झु     ण   ती    नू      पु    रे    
ru    Na    jhu      Na   tii      nuu      pu   re  

च    र     णी   घा     ग    रि    या ||  ||
ca     ra     Nii     ghaa    ga    ri      yaa || 2 ||

ज    य     दे    व    ज   य    दे    व ||
ja      ya      de     va     ja    ya    de   va ||

लं      बो    द    र     पी   ता    म्ब     र     
lam      bo      da    ra     pii    taa     mba    ra   

फ   णी   व   र     बं      ध       ना  |
pha   Nii     va   ra   ban       dha      naa |

स    र    ल    सों      ड      व    क्र     
sa    ra    la     son     Da     va    kra 

तुं     ड     त्रि   न    य    ना |
tun    Da     tri     na    ya   naa ||

दा     स    रा     मा   चा    
daa     sa     raa      maa  caa   

वा   ट     पा    हे    स  द   ना |
vaa   Ta      paa   he    sa   da   naa ||

सं    क    टी     पा   वा    वे,   
san    ka    Tii      paa   vaa   ve  

नि   र्वा     णी     र     क्षा       वे,  
ni     rvaa    Nii      ra      kShaa       ve 

सु   र    व   र    वं    द    ना      ||  ||
su    ra   va    ra    van  da     naa      || 3 ||


ज   य     दे   व    ज   य      दे   व 
Ja    ya      de   va     ja     ya      de   va 

 ज  य     मं      ग    ल     मू       र्ती ||
 ja    ya     man    ga       la     muu     rtii ||  

No comments:

Post a Comment